Socialinis darbas

patirtis ir metodai

Vaikų hiperaktyvumas: tėvų patirtis ir pagalba

Santrauka

Gana dažnai girdime – hiperaktyvus vaikas. Kaip tai suprasti? Dažniausiai sveikas, laimingas vaikas yra pilnas energijos. Bet kaip atskirti, kada tai normalus, o kada patologiškas aktyvumas? Deja, atskirti hiperaktyvų vaiką nuo tiesiog aktyvaus vaiko gana sunku. Aktyvumas turi skirtingas išraiškas ir nebūtinai visi jo simptomai pasireiškia. Nėra sukurta specifinių testų atskirti hiperaktyvumui, todėl dažniausiai jis nustatomas remiantis vaikų elgesiu. Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas (ADHD) – neurobiologinės kilmės, charakterizuojamas nedėmesingumu, impulsyvumu, hiperaktyvumu. Vakarų šalių moksliniais tyrimais nustatyta, jog aktyvumo ir dėmesio sutrikimas paliečia įvairias mokymosi bei socialinės veiklos sritis. Nemažai rūpesčių kelia tai, kad vaikai dažniau patiria nesėkmes mokykloje, blogėja savęs vertinimas, formuojasi destruktyvūs santykiai su pedagogais, tėvais, kitais artimais žmonėmis. Tai gali skatinti netinkamą elgesį ir patologinį elgesio formavimąsi. Kadangi šis sutrikimas gali progresuoti ir tęstis vėlesniame amžiuje, sukeldamas psichologines, socialines, sveikatos problemas, labai svarbu kuo anksčiau įvertinti šį sutrikimą ir kuo anksčiau suteikti pedagoginę, psichologinę pagalba. Bendraujantiems su hiperaktyviais vaikais svarbu žinoti aktyvumo ir dėmesio sutrikimo požymius ne tik sveikatos, bet ir socialinių problemų kontekste.

Nuorodos:

vdult baneris SMF baneris sdk baneris sdk baneris

Creative Commons License

Copyright © 2013 - 2017. "Social work: experience and methods"